Tai Chi styl Yang Lekcja 5 – Luo Xi Ao Bu (Omiecenie Kolana i Odepchnięcie)

Lekcja 5: ruch Luo Xi Ao Bu (Omiecenie Kolana i Odepchnięcie).

Dokładna instrukcja wykonywania ruchu Luo Xi Ao Bu (Omiecenie Kolana i Odepchnięcie) z formy 24 stylu Yang Tai Chi.
Opis wykonania oraz podstawowe błędy.
Zwróćcie uwagę na bardzo ważny błąd polegający na prostowaniu ręki i pochylaniu się do przodu.
Jeśli masz pytania – wejdź na Facebooka!


 

 

O Add-Vantage

Marcin Małecki. Nauczyciel bezpośredniej linii przekazu Mistrza Tai Chi Chuan, Liu Yun Penga - dwukrotnego mistrza Chin w san da (otwartej walce). Wieloletni praktyk Tai Chi Chuan, Kung Fu, Aikido, Judo i Qigong. ---> Trzynaście lat doświadczenia w Aikido (w tym Kashima Kenjutsu: w Tokio i w Kashima Shin Ryu i mistrza Inaby Minoru). 25 lat doświadczenia w Tai Chi (w tym w Jingshan oraz Tiantan i u Wielkiego Mistrza Liu Yun Penga). 5 lat doświadczenia w Judo. Zajmuje się zarówno Kung Fu, Tai Combat (Samoobroną) i bojowymi aspektami Tai Chi Chuan, jak i jego aspektami zdrowotnymi - wykorzystaniem ruchu oddechu i umysłu do poprawy zdrowia, podnoszenia odporności i wzmacniania funkcji witalnych organizmu.
Dodaj do zakładek Link.

4 odpowiedzi na „Tai Chi styl Yang Lekcja 5 – Luo Xi Ao Bu (Omiecenie Kolana i Odepchnięcie)

  1. Andrzej K. mówi:

    Fajnie, że nie wyciął pan tej drobnej pomyłki tylko załatwił to uśmiechem:)
    Szacun!
    Kurs baardzo pomocny!

  2. W momencie rozpoczęcia ruchu , przed wykonaniem okrężnego kroku do przodu w lewo nogą lewą (lub w prawo nogą prawą ) obie stopy znajdują się obok siebie Mimo że stopa nogi mającej wykonać ruch jest odciążona a kolana są lekko ugięte uważam takie ustawienie nóg (obie stopy stykają się ) za niewskazane ze względu na możliwość skutecznego ataku ze strony przeciwnika kilkoma dość prostymi technikami .Pytanie czy styl Yang ogólnie dopuszcza takie ustawienie nóg ?

    • Add-Vantage mówi:

      Tak to jest dokładnie modelowe ustawienie nóg… w formie, która podporządkowana jest innym regułom niż aplikacje, zastosowania i wolna walka.
      Forma jest wyidealizowanym abstraktem zawierającym pewne idee ruchu.
      W aplikacjach stoimy wyżej na nogach, chodzimy lekko i delikatnie jak po lodzie. Nie da się w realnej sytuacji chodzić półkolistymi krokami.
      Inaczej mówiąc musisz rozdzielać formę, która nie jest stuprocentowym przełożeniem aplikacji od samych technik kung fu.
      Pozdrawiam serdecznie:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *