Nasz wewnętrzny narrator – przeszkadza czy pomaga?

Oto świetny film o Mowie Wewnętrznej.
Badania naukowe o „inner spech” – czyli o wewnętrznym narratorze który mówi do nas w głowie.
Okazuje się, że jest on generalnie krytyczny i często prowadzi do spadku nastroju.
Ale jednocześnie pomaga w „self regulation” i w rozwiązywaniu problemów:

Wyłącz narratora podczas medytacji uważności.
Podstawowym sposobem działania podczas medytacji uważności jest wyłączenie wewnętrznego narratora. Sprawia to, że myśli stają się mniej natrętne, nie układają się tak mocno w łańcuchy skojarzeń i – jak bańki mydlane – mają tendencję do „pękania” i znikania z naszego umysłu.

Tak więc, oprócz:

  1. Stosowania podpór – np. obserwowania oddechu
  2. Chodzenia między śpiącymi słoniami i nie walczenia z pijanymi małpami – czyli nie karcenia się za odlatywanie myślami, a wracania spokojnie do tu i teraz, bez rozpatrywania co było przed chwilą

Wyłączanie wewnętrznego narratora jest trzecim najważniejszym elementem dobrej pracy z umysłem podczas stosowania uważności – czy to w medytacji czy to podczas Qigongu takiego jak Osiem Kawałków Brokatu.

 

 

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

O Add-Vantage

Marcin Małecki. Nauczyciel bezpośredniej linii przekazu Mistrza Tai Chi Chuan, Liu Yun Penga - dwukrotnego mistrza Chin w san da (otwartej walce). Wieloletni praktyk Tai Chi Chuan, Kung Fu, Aikido, Judo i Qigong. ---> Trzynaście lat doświadczenia w Aikido (w tym Kashima Kenjutsu: w Tokio i w Kashima Shin Ryu i mistrza Inaby Minoru). 25 lat doświadczenia w Tai Chi (w tym w Jingshan oraz Tiantan i u Wielkiego Mistrza Liu Yun Penga). 5 lat doświadczenia w Judo. Zajmuje się zarówno Kung Fu, Tai Combat (Samoobroną) i bojowymi aspektami Tai Chi Chuan, jak i jego aspektami zdrowotnymi - wykorzystaniem ruchu oddechu i umysłu do poprawy zdrowia, podnoszenia odporności i wzmacniania funkcji witalnych organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *